Translate

Проекти


КЗ «Маріупольська спеціалізована школа з поглибленим вивченням новогрецької мови І-ІІІ ступенів №46 Маріупольської міської ради Донецької області »


«ПРОГРЕСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ – БАЗОВИЙ УСПІХ»

Кіор Т.М.,
вчитель новогрецької мови
                                                      вищої кваліфікаційної категоррії,
                           старший учитель


Маріуполь – 2016
ЗМІСТ
1.     Паспорт методичного проекту…………………………………………3
2.     Вступ……………………………………………………………………..4
3.     Актуальність проблеми…………………………………………………6
4.     Етапи реалізації проекту………………………………………………..8
5.     Висновки………………………………………………………………..15
6.     Список викоистаних джерел…………………………………………..17
7.     Додатки…………………………………………………………………19






















ПАСПОРТ МЕТОДИЧНОГОПРОЕКТУ
Назва проекту:   «ПРОГРЕСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ – БАЗОВИЙ                             
                                УСПІХ»
Мета проекту: допомогти молодому вчителеві в його професійному становленні, розв’язанні конкретних проблем методики викладання, сприяти ознайомленню із сучасними методами викладання, стимулювати молодого  педагога до оволодіння інноваційними технологіями навчання, вдосконалення освітньої, наукової та професійної підготовки, розвитку його загальнопедагогічних компетенцій,  творчої діяльності, формування активної життєвої позиції.
Тип: методичний проект.
Об`єкт проекту: позитивна мотивація до оволодіння інноваційними технологіями навчання молодим спеціалістом
Предмет проекту: формування у молодого спеціаліста позитивної мотивації до оволодіння інноваційними технологіями навчання
Суб`єкт проекту: молодий педагог
Строки реалізації: 2016 р.–2018 р.

Ресурси:
-         матеріально-технічні: технічне забезпечення (мультимедіа, відео-, аудіо-);
-         інформаційні: методична література, інтернет-ресурси.

Учасники:тьютор, молодий спеціаліст (другий рік роботи).
Гіпотеза: 
Система дій з мотивації професійного розвитку молодого педагога, використання різноманітних методів стимулювання до оволодіння інноваційними технолоіями сприятимуть формуванню професійної компетентностіспеціаліста та підвищенню ефективності його педагогічної діяльності.

ВСТУП
Сучасні реалії змінили освітній процес та вимагають змін від педагогів. Тільки педагог, здатний вирішувати професіональні задачі, зможе забезпечити інноваційний розвиток освіти.
Мотивація є головним чинником у поведінці та діяльності людини, а також у процесі формування майбутнього професіонала. Тому особливо важливим є питання щодо стимулів та мотивів професійної діяльності молодих спеціалістів. Мотиви – це мобільна система, на яку можна впливати. Цілеспрямовано формуючи стійку систему мотивів діяльності, можна допомогти молодому вчителю в професійній адаптації та професійному становленні.
Для розвитку людини необхідна наявність постійної системи стимулюючих і цілеспрямованих підсилень, у ролі яких особливо ефективно виступає успіх. Саме успіх надає сили, віру й можливість подолання будь-яких перешкод, створює основу для формування адекватної самооцінки. Доведено, що в основі активного творчого самопочуття будь-якої людини лежить віра у власні сили. Затвердження цієї віри неможливо без придбання досвіду досягнення та переживання успіху.
Успіх людини в будь-якій діяльності значною мірою залежить від здібностей людини та її прагнення досягти високих результатів, тобто від мотивації досягнення.Тому одним іззавданьсистемиосвіти є створення умов для мотиваціївчителів на те, щобдосягнутиконструктивних, позитивнихрезультатів у професійнійдіяльності.
Закономірності функціонування мотивації досліджувалися М. Батуріним, Л. Бороздіною, В. Гербачевським, Ю. Орловим, Дж. Аткінсоном, Б. Вайнером, Д. МакКлеландом, Р. Нігардом, Дж. Ніколсом та іншими. Праціцихвітчизняних і зарубіжнихпсихологівдозволяютьвизначитимеханізмдіїмотиваціїдосягнення, форми та методиїї актуалізації і розвитку.
Мотивацію досягнення успіху у вирішенні поставленої проблеми можна описати такою формулою:
Сама природа мотивації досягнення, компоненти, що характеризують її, свідчать про те, що вона ефективно впливає на формування особистості і тому є важливим засобом реалізації  цілей.
Мотив досягнення - це прагнення людини досягати значних результатів, успіхів і майстерності в діяльності. Рівень мотивації досягнення у майбутньому має дуже важливе значення, бо успіх у будь-якій діяльності залежить не лише від здібностей і знань, а й від мотивації.
Саме тому, працюючи з молодим спеціалістом, використовую в своїй роботі інноваційні технології навчаннята намагаюсьформувати позитивну мотивацію у починаючого вчителя до їх оволодіння.
Процес формування мотивації до інноваційної діяльності молодого педагога відбувається за трьома послідовними етапами та має свою структуру (Додаток А,Б).








Актуальність:
Сучасній школі потрібен професіонально – компетентний педагог, психологічно та технологічно здатний до реалізації гуманістичних цінностей на практиці, до свідомого включення до інноваційних процесів. Однак, навіть коли спеціаліст має певний рівень підготовки до педагогічної діяльності, особистісна та професіональна адаптація молодого вчителя протікає тривало та складно.Для того, щоб вирішувати проблеми, які виникають на початку педагогічної діяльності, необхідно  надавати постійну методичну допомогу вчителю. Одним із найважливіших складників методичної роботи школи є тьюторська служба.
Педагогічне наставництво дає змогу управляти становленням молодого педагога, сприяє розвитку його професійних здібностей, набуттю педагогічної майстерності.
Даний проект передбачає створення системи тьюторського супроводу, здатної оптимізувати процес професійного становлення молодого вчителя, сформувати в нього позитивну мотивацію до оволодіння інноваційними технологіями, до самовдосконалення та самореалізації (Додаток В).
Актуальність проблеми використання сучасних технологій в освітньому процесі викликана інтеграційними та інформаційними  процесами, які відбуваються в суспільстві. Знання та вміння використовувати інноваційні освітні технології в педагогічній діяльності на сучасному етапі розвитку освітньої системи, її безперервної модернізації, дозволяє вчителю підвищити мотивацію учнів, професіонально-практичну направленість занять, досягти кращих результатів.

Завдання проекту:
-         сприяти адаптації молодого педагога до професійної діяльності, його закріпленню в шкільному колективі; 
-         провести анкетування  з метою вияву мотивів до активної творчої професійної діяльності;
-         надавати постійну індивідуальну методичну допомогу молодому учителю з метою активізації процесу входження в  професію;
-         знайомити вчителя із сучасними нетрадиційними методами та прийомами навчання, формами організації навчальної діяльності, новими педагогічними технологіями;
-         формувати мотивацію до оволодіння інноваційними технологіями навчання та виховання учнів;
-         формувати здатність до оволодіння інноваційними технологіями навчання та виховання учнів;
-         сприяти формуванню індивідуального стиля творчої діяльності;
-         залучати вчителя до участі у творчих професійних конкурсах та турнірах різних рівнів;
-         формувати потребу в безперервній освіті, стимулювати самоосвітню роботу спеціаліста;
-         залучати молодого спеціаліста до участі у міжнародній діяльності школи: співпраця з навчальними закладами країн – партнерів, участь у спільних конкурсах, проектах, онлайн – зустрічах.

Очікувані результати:
•оптимізація процесу соціально-педагогічної адаптації молодого спеціаліста;
• формування позитивної мотивації до оволодіння інноваційними технологіями навчання, до самоосвіти;
• розвиток творчої компетентності та підвищення педагогічної майстерності педагога;
•засвоєння методики використання сучасних засобів навчання;
• підвищення рівня готовності вчителя до активної творчої професійної діяльності;
•залучення молодого спеціаліста до науково-дослідницької, пошукової, експериментальної та практичної діяльності у рамках міжнародних проектів та програм школи;
•визначення позитивних надбань.



Етапи реалізації проекту
І – підготовчий
ІІ –інформаційно-діагностичний
ІІІ – аналітичний
ІV – діяльнісний
V – рефлексивно-узагальнюючий

І – визначення рівня розвитку педагога, його потенціалу та виявлення типових утруднень у процесі професійної адаптації.
ІІ – надання індивідуальних, групових, колективних методичних рекомендацій, спрямованих на забезпечення професійного зростання молодого педагога.
ІІІ – розвиток та вдосконалення загальнопедагогічних компетенцій молодого вчителя, формування позитивної мотивації до активної творчої самореалізації.
ІV – узагальнення та систематизація продуктів проектної діяльності, їх поширення, презентаційні заходи.
V - здійснення моніторингу рівня професійного зростання молодого педагога.














Етапи реалізації проекту
Етапи діяльності
Зміст діяльності
Форма проведення
Термін виконання
Підготовчий
1.Час спілкування «Про себе та сучасні вимоги до уроку у світлі положень Закону України «Про освіту», Національної доктрини розвитку освіти, Державного стандарту базової та середньої освіти»
(Додаток Г, Ґ).
2.Огляд преси.
Співбесіда








Опрацювання меточдиної літератури.
Серпень,
2016 року
Інформаційно -діаностичний
1.Діагностика рівня професійної компетентності молодого спеціаліста
(Додаток Д)
2.Мікродослідження «Потенційні можливості молодого педагога у навчанні та вихованні»
(Додаток Е).
3.Методика діагностики особистості на мотивацію до успіху(Додаток Є).
4.Діагностика стану роботи з питань оволодіння учителем інноваційними формами проведення уроку (Додаток Ж).
Анкетування  з метою виявлення туднощів у роботі молодого вчителя

Тестування.





Дослідження.




Анкетування з метою виявлення рівня оволодіння учителем інноваційними технологіями навчання.
Серпень,
2016 року









Вересень,
2016 року
Аналітичний




1.Складання загальної характеристики основних проблем молодого спеціаліста.

2.Обговорення змісту спільної праці, планування роботи.

3.Стимулювання самоосвітньої діяльності, саморозвитку молодого педагога.





Співбесіда.



Залучення молодого педагога до активної роботи методичної кафедри.

Вересень,
2016 року
Діяльнісний
1.Рекомендації щодо створення кейсу молодого педагога (Додаток З).

2.Ознайомлення з основними методичними вимогами  до сучасного уроку (Додаток И).

3.Надання рекомендацій до підготовки та самоаналізу уроку (Додаток І).

4.Складання пам’ятки спостереження за уроком (Додаток Ї).

5.Взаємовідвідування уроків.

6.Надання допомоги у моделюванні виховної системи молодого вчителя в якості класного керівника (Додаток Й).
7.Ознайомлення з планами виховної роботи кращих класних керівників (Додаток К).

8.Спільна підготовка та проведення заходу міського рівня в рамках предметного тижня, присвяченого національному святу Греції та Дню визволення України від німецько-фашистських загарбників.

9.Проблеми активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів (Додаток Л).

10.Відвідування уроків досвідчених вчителів.

11.Надання методичних рекомендацій щодо аналізу відвідуваних уроків.

12.Проведення методичних заходів:

 1)Сучасні освітні технології(Додаток М).

2)Нетрадиційні форми уроку.
3)Метод проектів як педагогічна технологія. Методика застосування проектів на уроках іноземної мови.

4)Інтерактивні форми навчання на уроках іноземної мови.

5)ІКТ у навчально-виховному процесі.

13.Метод проектів на сторінках фахових газет, журналів, сайтів тощо.

14.Обмін  досвідом «Я роблю це так…»



15.Організація співпраці молодого педагога з вчителями-влонтерами з Греції.

16.Підведення підсумків роботи мобільної пари за рік
(Додаток Н).
17.Корегування та затвердження плану роботи на 2017-2018 навчальний рік.

18.Надання допомоги в організації виховної роботи молодого вчителя з класом.

19.Активізація та закріплення мотивів творчої діяльності молодого педагога.



20.Проведення практичних занять:

1)Використання активних форм і методів навчання.

2)Розробляння завдань для тематичної атестації.

3)Диференційовані завдання на уроці.

4)Складання завдань для шкільної олімпіади.

5)Конструювання уроків різних типів.

6)Розв`язання педагогічних ситуацій.

7)Методика організації навчальної дискусії.

8)Складання зразків дидактичного матеріалу, презентацій.

21.Моделювання системи уроків із застосуванням ІКТ.

22.Ознайомлення з методикою систематичної роботи з обдарованими учнями.

23.Консультування та складання алгоритму роботи з підготовки дітей до участі у предметних олімпіадах та конкурсах різних рівнів.

24.Участь у конкурсах молодих педагогів різних рівнів.
25.Залучення молодого спеціаліста до участі у міжнародній діяльності школи.
Консультація.




«Консультативний стіл» з теми«Методичні вимоги до сучасного уроку»


Година спілкування.




Інструктаж.






Тренінг.






Зустріч з досвідченими вчителями.



Організація та проведення запланованих заходів предметного тижня.






Тренінг.









Практикум «Учимось детальному аналізу та самоаналізу уроку»




Лекція.



Засідання методичної кафедри.
Обмін інформацією та досвідом з теми.
Круглий стіл.


Методичний практикум.


Навчально-практична робота.
Самостійний пошук та опрацювання інформації молодим вчителем.

Майстер-клас з використання інноваційних технологій навчання.
Спільні уроки.




Творчі звіти тьютора та молодого спеціаліста.
Співбесіда.




Методична панорама.



Педагогічна майстерня з теми «Нові прогресивні технології – шлях до формування успішної особистості».



Ділова гра.



Практична робота.



Творчий діалог.


Практична робота.



Методичні поради.


Творча майстерня.



Методична консультація.


Практична робота.




Панорама творчих знахідок.Засідання МК вчителів іноземної мови.
Методичнігостини.




Методична панорама.







Конкурси.



Участь у спільних конкурсах, проектах, онлайн – зустрічах.

Вересень,
2016 року










Жовтень, 2016 року




































Листопад,
2016 року














Один раз на місяць

Листопад,
2016 року


Грудень, 2016 року

Січень,
2017 року




Лютий,
2017 року


Березень,
2017 року






Квітень,
2017 року



Два рази на тиждень


Травень, 2017 року


Серпень, 2017 року



Вересень, 2017 року




Жовтень, 2017 року




Один раз на місяць
































Грудень,
2017 року


Січень, 2018 року




Лютий, 2018 року







Протягом навчального року
Рефлексивно-узагальнюючий
1.Проведення тижня майстерності молодих вчителів школи, демонстрація їхніх творчих надбань, методичних знахідок.
2.Проведення моніторингу та підведення підсумків спільної роботи тьютора з молодим педагогом.
3.Звіт тьютора та молодого спеціаліста за підсумками спільної діяльності.
Заходи за планом тижня(ДодатокО).




Дослідження та аналіз  результатів діяльності мобільної пари вчителів.

Засідання методичної кафедри вчителів іноземної мови.
Квітень, 2018 року




Травень, 2018 року

ВИСНОВКИ
Постійна безперервність пошуку нового, цікавого призводить до формування у молодого фахівця його основних професійних якостей, які і визначать ступінь його майстерності як педагога.Чим різноманітніші методи роботи, тим швидше молоді освітяни набувають педагогічних навичок та досвіду.
Дослідження свідчать, що процес адаптації молодих учителів до навчальної діяльності значною мірою обумовлений ступенем і характером допомоги, яку молодий учитель отримує від адміністрації школи, досвідчених учителів, колег по роботі.
     Дуже важливо під час тьюторського супроводу крім різноманітних бесід з молодими спеціалістами, обміну думками, спільного моделювання уроків, випереджувального проведення уроків, консультування, спільної підготовки дидактичних матеріалів, огляду літератури та обговорення книг використовувати активні форми методичної роботи.
Як наставник орієнтую молодого колегу на виконання основних завдань, а саме: набуття практичних навичок; уміння застосовувати теоретичні знання, набуті у ВНЗ у конкретній практиці; набуття практичних навичок виховної роботи з дітьми; засвоєння різноманітних методів навчання, вивчення передового досвіду, використання сучасних засобів навчання, залучення нетрадиційних форм і методів навчання, нових педагогічних технологій, вивчення ділових якостей молодого спеціаліста з метою раціонального використання в системі освіти.
У процесі наставницької роботи намагаюсь допомогти молодомуспеціалісту усвідомити, що вчительська професія не знає зупинок у своємурозвитку. А для цього потрібна наполеглива творча праця на всіх рівнях, якадопоможе успішно виконувати поставлені перед школою завдання, сприятимеприскоренню їх адаптації. Тільки за таких умов відбудеться успішнепрофесійне становлення.
Однією з необхідних умов успішного професійного зростання молодого вчителя є цілеспрямована й систематична самоосвіта. Слід підкреслити: саме самоосвіта, бо, за словами Жан-Жака Руссо, тільки вона спроможна сформувати справді ерудовану та всебічно розвинену особистість, якою, без сумніву, повинен бути освітянин. Тому навчаю  початківця прагнути постійного саморозвитку, самовдосконалення.
З перших кроків спільної діяльності я запропонувала молодому вчителю  почати створення педагогічного кейсу, де він буде накопичувати потрібний в роботі методичний матеріал, свої досягнення, педагогічні знахідки, анкети з відгуками на проведені уроки та заходи. Це дає можливість побачити динаміку в професійному становленні молодого педагога у процесі тьюторського супроводу.
На даному етапі проекту можна зробити висновки, що початковий період адаптації молодого спеціаліста триває успішно. Педагог стає більш впевненим у собі, переконується у правильному виборі професії, активно залучається до співпраці з усіма членами творчого педагогічного колективу нашої школи.
Діяльність у межах реалізації  напрямку проекту, а саме: формуванняу молодого спеціаліста позитивної мотивації до оволодіння інноваційними технологіями навчання, дає можливість не тільки досягти успіху у професійному становленні вчителя-початківця, але й поглиблює знання досвідченого педагога у галузі освітніх технологій та інновацій, вдосконалює його власну професійну майстерність.















СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.     Закон України  «Про освіту». – К., 1996
2.     Актуальні проблеми підготовки педагогічних кадрів до творчої
3.     професійної діяльності: Зб. наук. праць. –К., 1993. – 240 с.
4.     Державнапрограма „Вчитель” // Інформаційнийзбірник МОН України”. – 2002. - № 10
5.      Методична робота вшколі: теоретичні засади; система роботи; досвід /  Укл. Григораш В.В. – Х.: Вид. Група „Основа”, 2009. – ( Серія „Адміністраторушколи”).
6.      Борівський В.І. Проблеми психолого-педагогічної підготовки вчителя до роботи в сучасній школі // Рідна школа. – 2002. - № 3. - с. 22-26.
7.     Бровкіна Л. Професійне зростання педагогів // Завуч. – 2005. - № 2. –
8.     с. 3-6.
9.     Вилюнас В. К. Психологическиемеханизмымотивациичеловека /В. К. Вилюнас. – М., 1990. – 212 с.
10.           Гулинюк В.В. Науково-методична робота з педагогічними кадрами. – Кам’янець-Подільський. 2005.
11.           Сучасніформироботи з педкадрами /  упоряд. М.К.Голубенко. – К.: Шк. світ, 2010. – ( Бібліотека „Шкільногосвіту”).
12.           Занюк С. С. Психологиямотивации / С. С. Занюк. – К.: Эльга-Н: Ника-Центр, 2001. –352 с.
13.           Калошин В.Ф., Д.В.Гоменюк Яким повинен бути вчитель? // завуч. Усе для роботи. – 2012. - № 3-4 с. 31-39.
14.           Кожем’яко С., Білоус І. Планування самоосвітньої діяльності вчителя // Завуч. – 2010. - № 31. – с. 4-8.
15.           Комаровська А.В. Творчість педагога та педагогічна майстерність // Завуч. Усе для роботи. – 2012. - № 3-4. с. 29 – 30.
16.           Кондратьева М. В. Развитиемотивациидостижения у студентоввузов: учеб.-метод. пособ. / М. В. Кондратьева. – Ставрополь: Изд-во СевКавГТУ, 2005. – 104 с.
17.           Макаренко С.С. Формированиемотивациидостижений в структуремотивационнойсферыличности учителя.
18.           Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок :інтерактивні технології навчання  - К.,2003
19.           Пилипенко В., Коваленко О. Особистісно орієнтовані технології у школі. – Харків, „Основа”, 2007
20.           Токмань Г. Сучасні навчальні технології та методи  викладання. Інноваційні технології : модульно – розвивальна система навчання //Дивослово - 2002. -№11

























Додаток А




























Додаток Б




























Додаток В
Використання інноваційних технологій
в навчально-виховному процесі



НАВЧАЛЬНО –ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС

ТЬЮТОРСЬКА СЛУЖБА ШКОЛИ
 





УРОЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ
                                                                                                       

ПОЗАКЛАСНА , ПОЗАШКІЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ

МОТИВАЦІЯ

ІНТЕРЕС
 





Вивчення, апробація та впровадження інноваційних освітніх технологій
                                                                                                                                                                

Пошуковий метод

Дослідницький метод

Використання ІКТ у навчанні

Метод проектів


МОДЕЛЬ   УСПІШНОЇ ОСОБИСТОСТІ


Інтерактивні методи навчання
 






                                                                                                         





                                                                                                         Додаток Г

 

Вимоги до сучасного уроку

 

1. Дидактичні вимоги до сучасного уроку

1.Чіткеформулюванняосвітніхзавдань в цілому і йогоскладовихелементів, їхнійзв'язок з розвиваючими і виховнимизавданнями.
2.Визначення оптимального змісту уроку відповідно до вимогнавчальноїпрограми і цілей уроку, з урахуваннямрівняпідготовки й підготовленостіучнів.
3.Прогнозуваннярівнязасвоєнняучняминауковихзнань, сформованостіумінь і навичок як на уроці, так і на окремихйогоетапах.
4.Вибірнайраціональніших, оптимальнихметодів, прийомів і засобівнавчання, стимулювання і контролю. Вибір форм організації, щозабезпечуємаксимальнусамостійність у навчанніучнів.
5.Реалізація на уроці всіхдидактичних принципів.
6.Створення умов для успішногонавчанняучнів.

 

2. Психологічні вимоги до уроку

1.Психологічна мета уроку:
1) Проектування розвитку учнів у межах вивчення конкретного навчального предмета і конкретного уроку.
2) Врахування у цільовій настанові уроку психологічної задачі вивчення теми і результатів, досягнутих у попередній роботі.
3) Передбачення окремих засобів психолого-педагогічного впливу, методичних прийомів, що забезпечують розвиток учнів.
2.Стиль уроку:
1)Визначення змісту і структури уроку відповідно до принципів розвиваючого навчання:
*співвідношення навантаження на пам'ять учнів і їхнє мислення;
*визначення обсягу відтворюючої і творчої діяльності;
* планування засвоєння знань у готовому вигляді (зі слів учителя, з підручника, посібника) і в процесі самостійного пошуку;
* виконання вчителем і учнями проблемно-евристичного навчання (хто ставить проблему, формулює її, хто вирішує);
* облік контролю, аналізу й оцінки діяльності школярів, здійснюваних учителем, а також взаємної критичної оцінки, самоконтролю і самоаналізу учнів;
* співвідношення спонукання учнів до діяльності (коментарі, що викликають позитивні почуття в зв'язку з проблемною роботою, установки, що стимулюють інтерес, вольові зусилля до подолання труднощів) і примусу (нагадування про оцінку, різкі зауваження, нотації).
2)Особливості самоорганізації вчителя:
* підготовленість до уроку — головне усвідомлення психологічної мети і внутрішня готовність до її здійснення;
* робоче самопочуття на початку уроку й у ході його (зібраність, співнастроєність з темою і психологічною метою уроку, енергійність, наполегливість у здійсненні поставленої мети, оптимістичний підхід до всього, що відбувається на уроці);
* педагогічний такт (випадки прояву);
* психологічний клімат на уроці (підтримка атмосфери радісного, щирого спілкування, діловий контакт і т. ін.).























Додаток Ґ
Рекомендації щодо підготовки молодого вчителя до уроку
1. Вчитайся у розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках, і в пояснювальну записку до програми.
2. Вивчи матеріал цього розділу, питання, теми.
     3.Сформуй задум уроку. Чого б ти хотів досягнути в результаті його проведення; сформулюй мету уроку (навчальну, розвивальну, виховну).
     4.Уяви колектив даного класу, уявно намалюй конкретних учнів. Уяви психологію цих учнів, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайся накреслити їхні  дії на шляху до досягнення мети.
    5.Вибери з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних учнів.
    6.Зістав обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюй свої дії на даному уроці.
    7.Продумай структуру уроку і зафіксуй усе знайдене в плані-конспекті.
    8.Підготуй наочні й навчальні посібники, не забудь підготувати і перевірити справність ТЗН, комп’ютерної техніки.
    9.Повтори подумки або вголос вузлові елементи плану, продумай непередбачені обставини, знайди і зафіксуй запасні варіанти.
    10. Спитай себе: «Ти готовий до уроку?»







                                                                                                       Додаток Д
ДІАГНОСТУВАННЯ ТРУДНОЩІВ, ЩО ВИНИКАЮТЬ У МОЛОДОГО СПЕЦІАЛІСТА В ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ»

АНКЕТА



Аспект педагогічноїдіяльності


оцінюваннямолодимспеціалістом
оцінювання педагогом-наставником
ступінь труднощів
дуже
сильний
сильний
середній
слабкий
або відсутній
дуже
сильний
сильний
середній
слабкий
або
відсутній
 Календарно-тематичне
Планування
























Підготовкаконспектівуроків
















Визначення мети й завдань уроку
















Відокремлення головного під час вивчення теми
























Застосування  «діяльнісного методу  навчання» на уроці
















Використаннярізних форм організаціїнавчальноїдіяльностіучнів








Застосування на уроцірізноманітного дидактичного матеріалу








Активізаціяспособівдіяльностіучнів








Добір оптимального обсягуматеріалу для досягнення мети уроку








Чітке й логічнеструктурування уроку, обгрунтуванняспіввідношеннячастин








Чергуваннявидівроботидляактивізуваннядіяльностіучнів








Формуваннянавичок самоконтролю й самоаналізування  в учнів








Використання схем, алгоритмів, інструкційуроботі
Залучення кожного учня до навчальноїдіяльності








Проведенняпозакласнихзаходів








Спілкуванняз коллегами, адміністрацією








Володіння классом








Мотивуванняучнів








Створення проблемно-пошуковихситуацій на уроці








Диференційований та індивідуальний підхід до навчання








Активізаціяпізнавальноїдіяльності








Організація контролю й самоконтролю








Обєктивністьоцінюваннядіяльності педагога









       Відповіді аналізують і визначають ступінь труднощів, що виникають у молодих спеціалістів під час роботи.



































Додаток Е
Анкетування визначає рівень підготовки молодих фахівців, проблеми, що виникли в процесі роботи, та яку допомогу їм потрібно надати з того чи іншого питання.

ДІАГНОСТИЧНА КАРТА МОЛОДОГО ФАХІВЦЯ.

ПІБ учителя _____________________________________________________________
Предмет        _____________________________________________________________
Стаж              _____________________________________________________________

з/п
Проблема
поділюсь
досвідом
володію
не володію
1.
Диференціація та індивідуалізація навчання



2.
Створення ситуаційної основи навчання



  3.
Використання рольової гри



4.
Організація контролю знань



5.
Використання різних режимів роботи на уроці



6.
Корекція помилок учнів



7.

Забезпечення логічної послідовності викладу матеріалу на уроці



8.

Використання роздаткового матеріалу



9.

Використання ІКТ



10. 

Нестандартні форми проведення уроків




11
Ефективне використання часу на уроці




12
Використання ППД




13
Результативність у досягненні мети




14
Активізація пізнавальної діяльності учнів




15
Організація самостійної роботи на уроці




16
Вибір типів і структурних елементів уроку




17
Проблемне навчання




18
Ефективність використаних методів








ВИЗНАЧЕННЯ СТАНУ МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ
МОЛОДОГО ФАХІВЦЯ

                                                ДІАГНОСТИЧНА АНКЕТА
ПІБ учителя ___________________________________________________________
Який предмет викладає __________________________________________________
Стаж роботи __________________________________________________________
Самооцінювання здійснюється за шкалою від 1 до 10 балів


Аспекти професійної діяльності
Самооцінювання вчителя
1.
Здійснення індивідуального диференційованого підходу

2.
Реалізація між предметних зв’язків

3.
Розвиток пізнавальних здібностей учнів

4.
Організація самостійної роботи учнів

5.
Використання інноваційних технологій

6.
Вибір раціональних методів навчання

7.
Вибір оптимальних форм проведення уроків

8.
Формування в учнів мотивації до навчання

9.
Вивчення передового педагогічного досвіду

10
Реалізація виховної мети уроку

11

Здійснення принципів особистісно зорієнтованого навчання

12
Реалізація принципів розвивального навчання

13
Визначення навчальних досягнень учнів

14
Уміння зберегти працездатність учнів протягом року

15
Підтримання дисципліни учнів на уроці

16
Організація робочого місця вчителя

17
Організація позакласної роботи з предмета

18
Уміння раціонально використовувати час заняття

19
Дотримання санітарно-гігієнічних вимог до уроку

20
Уміння здійснювати самоаналіз уроку

21
Володіння методикою роботи з обдарованими дітьми

22
Методика організації роботи з учнями з початковим рівнем навчальних досягнень

23
Знання методики проведення уроків різних типів

24
Уміння писати конспекти уроків

25
Уміння добирати тексти контрольних робіт

26
Ведення тематичного обліку знань

27
Дотримання вимог щодо ведення шкільної документації

28
Організація групової форми роботи на уроці

29
Здатність до самоосвіти

30
Бажання працювати


Усього

Інтерпретація результатів
     1 – 100 балів – низький рівень
101 – 200 балів – середній
201 – 300 балів – високий рівень






Додаток Є
Методика діагностики особистості на мотивацію до успіху
(за Т. Елерсом)
Інструкція для учасників дослідження. Вам запропонована 41 обставина, на кожну з яких дайте відповідь «ТАК» чи «НІ».

Текст опитувальника


№ з/п
Твердження
ТАК
НІ
1
Коли є вибір між двома варіантами, його краще зробити швидше, ніж відкласти на певний час


2
Я легко роздратовуюсь, коли відчуваю, що не можу на всі 100 % виконати завдання


3
Коли працюю, це виглядає так, ніби я все ставлю на карту


4
Коли виникає проблемна ситуація, я часто приймаю рішення одним з останніх


5
Коли в мене два дні поспіль нема справи, я втрачаю спокій


6
В деякі дні мої успіхи нижче за середній показник


7
До себе я суворіший, ніж стосовно інших людей


8
Я більш доброзичливий, ніж інші


9
Коли відмовляюся від важкого завдання, пізніше суворо засуджую себе, бо знаю, що в ньому я домігся б успіху


10
У процесі роботи я потребую невеликих пауз для відпочинку


11
Старанність — це не основна моя риса


12
Мої досягнення в праці не завжди однакові


13
Мене більше приваблює інша робота, ніж та, де я зайнятий


14
Осуд стимулює мене сильніше, ніж похвала


15
Я знаю, що мої колеги вважають мене діловою людиною


16
Перешкоди роблять мої рішення більш твердими, стійкими


17
У мене легко викликати честолюбство


18
Коли я працюю без натхнення, це зазвичай помітно


19
Під час роботи я не розраховую на допомогу інших


20
Іноді я відкладаю те, що мав зробити зараз


21
Потрібно покладатися тільки на самого себе


22
В житті мало речей більш важливих, ніж гроші


23
Завжди, коли мені належить виконати важливе завдання, я ні про що інше не думаю


24
Я менш честолюбний, ніж багато інших


25
Наприкінці відпустки я зазвичай радію, що скоро вийду на роботу


26
Коли я налаштований на роботу, я роблю її більш кваліфіковано, ніж інші


27
Мені простіше і легше спілкуватися з людьми, які можуть наполегливо працювати



28
Коли в мене немає справ, я ніяковію


29
Мені доводиться виконувати відповідальну роботу частіше, ніж іншим


30
Коли мені доводиться приймати рішення, я намагаюсь робити це якнайкраще


31
Мої друзі іноді вважають мене ледачим


32
Мої успіхи певною мірою залежать від моїх колег


33
Безглуздо протидіяти волі керівника


34
Іноді не знаєш, яку роботу доведеться виконувати


35
Коли щось не вдається, я нетерплячий


36
Я зазвичай мало зважаю на свої досягнення


37
Коли я працюю разом з іншими людьми, моя робота дає ваго-міші результати, ніж в інших


38
Чимало з того, за що я беруся, я не доводжу до кінця


39
Я заздрю людям, які не завантажені роботою


40
Я не заздрю тим, хто прагне влади і високих посад


41
Коли я певен, що стою на вірному шляху, для доведення своєї правоти я готовий піти на крайнощі




«Ключ»
Ви отримуєте по 1 балу за відповіді «ТАК» па питання 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 32, 37, 41.
Ви також отримуєте по 1 балу за відповіді «НІ» па питання 6, 13, 18, 20, 24, 31, 36, 38, 39.
Відповіді па питання 1, 11, 12, 19, 23, 33, 34, 35, 40 не враховуються. Порахуйте суму набраних балів.
Інтерпретація результатів:
Від 1 до 10 балів — низький рівень мотивації до успіху.
Від 11 до 16 балів — середній рівень мотивації до успіху.
Від 17 до 20 балів — помірно високий рівень мотивації до успіху.
Понад 21 бал — дуже високий рівень мотивації до успіху.
Дослідження показали, що люди з помірно високою орієнтацією на успіх надають переваги середньому рівню ризику. Ті ж, хто побоюються невдач, надають переваги малому чи, навпаки, надто завеликому рівню ризику.
Чим вища мотивація людини до успіху — досягнення мети, тим нижчий показник готовності до ризику. При цьому мотивація до успіху впливає і на сподівання па успіх: при сильній мотивації до успіху надії на успіх зазвичай більш, ніж при слабкій. До того ж людям, мотивованим на успіх і тим, що мають великі надії на нього, притаманно уникати великого ризику.
Ті, хто сильно мотивований на успіх і має високу готовність до ризику, рідше потрапляють в незручні ситуації, ніж ті люди, що мають високу готовність до ризику, але високу мотивацію до уникнення невдач (захист). І навпаки, коли у людини є висока мотивація до уникнення невдач (захист), це є перешкодою мотиву до успіху — досягнення мети.











Додаток Ж
Діагностика стану роботи з питань оволодіння учителем інноваційними формами навчання


ПІБ учителя, предмет, стаж
з/п
види уроку
веду в системі
практикую
не прак-
тикую
володію
методикою
бажаю
оволодіти




1.
семінар







2.
лекція







3.
диспут







4.
конференція







5.
інтегрований
урок







6.
подорож







7.
використання
 ІКТ







8.
нестандартні
форми уроки







9.
дискусія







10.
діалог







11.
вікторини







12.
урок казка







13.
урок узагальнення







14.
круглий стіл







15.
ділова гра







16.
Аукціон







17.
мозкова атака















Додаток З
Структура КЕЙСУ 

самоосвітньої діяльності вчителя
• Мій педагогічний герб,
•Моє творче кредо
•Моя діагностика
• Результати тестувань, анкетувань
• Методична проблема, над якою я працюю
• Самоосвітня робота з питань:
*  підвищенняпрофесійногорівня;
*  підвищеннярівнязнань з педагогіки;
*  підвищеннярівнязнань з психології;
*  підвищеннязагальнокультурногорівня;
*  робота з інструктивно-нормативними документами;
*  словник термінів
•  Самоаналіз уроку
•  Мійкращий урок
•  Відкритийвиховнийзахід
•  Моїтворчіметодичнінаробки
Інноваційні технології навчання. База даних.
•  Оригінальнийдидактичнийматеріал
•  Проект, над яким я працюю
• Мої публікації в пресі


Додаток  И
Основні вимоги до сучасного уроку

Сучасний урок:
·         1.Покликаний розвивати в учнів пізнавальні інтереси, здібності, служити важливим засобом їх загального розвитку.
·         2.Вимагає використання сучасних технічних засобів.
·         3.Повинен:
- озброїти учнів свідомими, міцними й глибокими знаннями і способами виконання дій;
- формувати в учнів самостійність, активність, творчу ініціативу;
- формувати вміння творчо розв'язувати будь-які завдання, що можуть трапитись в житті, на виробництві;
- формувати в учнів вміння самостійно вчитися, здобувати й поглиблювати свої знання, набувати навички і творчо застосовувати їх на практиці;
- формувати в учнів позитивні мотиви навчання та потребу в розширенні знань;
- викликати позитивне ставлення до навчальної праці;
- знайомити учнів із актуальними сучасними проблемами, які стоять перед нашою державою, суспільством.












                                      Додаток  І
ТЕСТ
«Я ОЦІНІЮ СВІЙ УРОК»
1.     Цілеспрямованість уроку:
       мета сформульована чітко – 10
       мета сформульована нечітко – 5
       урок проведено без конкретної мети – 0 
2.     Зміст уроку:
       на уроці подано забагато інформації – 10
       подано мало інформації – 5
       прозвучала зайва інформація – 0
3.     Закріплення навчального матеріалу:
       використано проблемні питання, творчі завдання – 10
       використано лише відтворюючі запитання – 5
       не відбулося закріплення навчального матеріалу – 0
4.     Ставлення вчителя до учнів:
       Вимогливе – 10;
       прискіпливе – 5;
       байдуже – 0
5.     Ставлення учнів до вчителя:
       шанобливе – 10;
       байдуже – 5;
       зневажливе – 0.
6.     Контакт із класом:
       повне порозуміння – 10;
       вдається вести урок у потрібному руслі – 5;
       кожен займається своїми справами – 0.
7.     Враховую психологічні особливості учнів під час проведення уроку:
       постійно – 10;
       не завжди – 5;
       забуваю про вік учнів – 0.
8.     Манера ведення уроку:
       захоплююча, впевнена – 10;
       жвава, емоційна – 5;
       нудна, монотонна – 0.
9.     Планування уроку:
       чітке, продумане – 10;
       нечітке, але послідовне – 5;
       безладне, брак контролю часу – 0.
10.            Стимулювання діяльності учнів:
       оцінювання відбувається згідно з критеріями – 10;
       оцінювання роботи учнів майже немає – 5;
       оцінювання немає, діяльність учнів без контролю – 0.
11.            Темп уроку:
       високий – 10;
       низький – 5;
       немає відчуття часу – 0.
12.            Міжпредметні зв’язки:
       тісні – 10;
       слабкі – 5;
       немає взагалі – 0.
13.            Рівень фахової підготовки вчителя:
       відмінна фахова підготовка та загальна ерудиція – 10;
       добре володіє навчальним матеріалом – 5;
       монотонний виклад матеріалу за підручником – 0.
14.            Культура мовлення:
       висока – 10;
       достатня – 5;
       низька – 0.
15.            Результативність уроку:
       учні розширили свій кругозір – 10;
       мета досягнута – 5;
       мета не досягнута – 0.
Інтерпретація результатів:
100 – 140відмінно        – працюй у такому ж режимі.
  70 95   добре             – готуйся до уроків ретельніше.
  40 – 65   задовільно     – звернися за допомогою до наставника.
    0 – 35   незадовільно – подумай про правильність вибору професії.












Додаток Ї

Схема аналізу уроку молодим вчителем



Клас……………………………………………………………………………..
Предмет ………………………………………………………………………..
Тема уроку……………………………………………………………………..
Мета уроку……………………………………………………………………..
Тип, вид уроку………………………………………………………………….

Чивідповідализміст уроку, методинавчання, формиорганізаціїдіяльностіучнівметі уроку?
Якіметоди і прийоминавчаннявикористав учитель на уроці?
Якідидактичнізадачіпростежувалися на окремихетапах уроку, чипов’язані вони іззагальною метою уроку?
Якіформироботи з учнямивикориставвчитель на уроці?
Чиспостерігалася на уроцііндивідуалізація і диференціаціянавчання? У чомувонивиражалися?
Чипобачиливи науроціприйоми, які б допомоглиучневі самому здобуватизнання, чивикористовувати на уроціалгоритми, пам’ятки, схеми, опорніконспекти?
Чивикористовував учитель на уроціінноваційнітехнології?
Чибувпідбитийпідсумок уроку?
Що нового для себе ви взяли з уроку?
Чим збагатився ваш методичний багаж?
Щовипорадили б учителю для вдосконалення уроку?








Додаток  Й

Анкета для визначення рівня володіння молодим учителем педагогічнимивміннями у виховній діяльності

1. В чому причина утруднень у виховній діяльності (підкреслити, дописати):
—мені не подобається займатися виховною роботою;
— недостатня теоретична підготовка;
— не вистачає часу;
—погано володію методами наукової організації педагогічної праці;
— не бачу результатів своєї праці, що є психологічним бар'єром;
—що ще?
2. Яка допомога вам потрібна (підкреслити, дописати):
—допомога адміністрації;
—допомога наставника;
—методична допомога в процесі роботиТьюторської служби школи;
— методична допомога з боку ВНЗ;
— готові сценарії різних виховних заходів;
—що ще?
3. Які виховні заходи ви проводили в цьому навчальному році?
4. Які форми виховної роботи викликали найбільші утруднення?
5. В чому причина такогостану?
6.3 якими труднощами ви зіткнулися під час підготовки та   проведення виховної роботи?


Додаток К
Вивчення передового досвіду організації виховної роботи
Тема: Система виховної роботи в школі.
Мета: розкрити зміст педагогічного досвіду кращих учителів, класних керівників.
• Завдання:
—розкрити мету, завдання виховної роботи з учнівським колективом даної школи;
— висвітлити загальний рівень виховної роботи в школі;
— ознайомитися із системою виховної роботи досвідчених класних керівників;
— висвітлити основні вимоги до планування виховної роботи в класному колективі;
— вивчити рівень розвитку учнівського колективу в класі, застосовуючи різні методи вивчення учнів;
— спланувати виховну роботу в класі.
• Консультації:
— використання результатів вивчення конкретного учнівського колективу;
— використання результатів вивчення учнівського колективу під час
планування виховної роботи з класом;
— оптимальне поєднання різних форм виховної роботи в плануванні діяльності учнівського колективу




Додаток Л

Організація пізнавальної діяльності учнів.


1) Визначення заходів для забезпечення умов продуктивної роботи, мислення й уяви учнів:
* планування шляхів сприйняття учнями досліджуваних об'єктів і явищ, їхнього осмислення;
*використання установок у формі переконання;
*планування умов стійкої уваги і зосередженості учнів;
*вправи.
2) Організація діяльності мислення й уваги учнів у процесі формування нових знань і умінь:
* визначення рівня сформованості знань і умінь в учнів (на рівні конкретно-почуттєвих уявлень, понять, що узагальнюють образи, «відкриття», висновки);
* опора на психологічні закономірності формування уявлень, понять,
рівнів розуміння, створення нових образів під час організації розумової
діяльності й уяви учнів;
* планування прийомів і форм роботи, що забезпечують активність і самостійність мислення учнів (система запитань, створення проблемних ситуацій, різні рівні проблемно-евристичного вирішення задач, використання задач з відсутніми і зайвими даними, організація інтелектуальних утруднень в ході самостійних робіт, ускладнення завдань з метою розвитку пізнавальної самостійності учнів); керівництво підвищенням рівня розуміння (від описового, порівняльного, пояснювального до узагальнюючого, оцінного, проблемного) і формуванням умінь міркувати й робити висновки;
* використання різних видів творчих робіт учнів (пояснення мети роботи, умов її виконання, навчання добору і систематизації матеріалу, а також обробці результатів і оформлення роботи).
3)Закріплення результатів роботи:
*формування навичок шляхом вправ;
* навчання перенесенню раніше засвоєних умінь і навичок на нові умови роботи, попередження механічного перенесення.




                                                                                                         Додаток М

СУЧАСНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ

 
1.Комп’ютерно-орієнтовані
2.Розвивального навчання
3.Розвитку критичного мислення
4.Гуманістична спрямованість навчання
5.Метод проектів
6.Продуктивне навчання
7.Розв’язок винахідницьких задач
 
Інтерактивне навчання – організація пізнавальної діяльності 
для створення комфортних умов , за яких кожен учень відчуває свою успішність.
 
•Моделювання життєвих ситуацій
•Використання рольових ігор
•Спільне вирішення проблеми
•Виключає домінування одного учасника чи думки над іншими
•Учитель – організатор, співробітник, помічник
 
СТРУКТУРА ІНТЕРАКТИВНОГО УРОКУ
1.Мотивація
2.Тема та очікувані результати
3.Надання необхідної інформації
4.Інтерактивна вправа 
•Інструктаж
•Поділ на групи
•Виконання завдання
Презентація результатів
•Усвідомлення результатів
5.Підсумки, оцінювання
 
ТЕХНОЛОГІЇ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ
1.Кооперативне 
2.Колективно-групове
3.Ситуативне моделювання
4.Дискусії
Передбачає обов’язкову рефлексію – здатність до самопізнання, вміня аналізувати свої дії.
Їх мета – згадати, виявити, усвідомити основні компоненти діяльності (зміст, шляхи, способи, …)
МЕТОДИ НАВЧАННЯ:
1.Пояснювально-ілюстративний
2.Частково-пошуковий
3.Проблемний
4.Репродуктивний
5.Дослідницький
 
КЛАСИЧНІ ТИПИ УРОКІВ
1.Ввідний
2.Тренувальний
3.Контрольний
4.Закріплення знань, умінь
5.Самостійна робота
6.Практична робота
7.Комбінований
8.Повторювально-узагальнюючий
9.Оволодіння знаннями, уміннями і навичками
 
ВИДИ НЕСТАНДАРТНИХ УРОКІВ
1.Презентація
2.Телеміст
3.Випробування
4.КВК
5.Рольові ігри
6.Ділова гра
7.Круглий стіл
8.Вікторина
9.Аукціон
10.Турнір
11.Урок-подорож
12.Мозкова атака
13.Інтерв’ю
14.Пресконференція
15.Складання задач
16.Складання віршів
17.Звіт
18.Дискусія
19.Дослідження
20.Змагання
 
ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ
1.Науковість
2.Систематичність
3.Послідовність
4.Наочність
5.Доступність
6.Посильність
7.Міцність і глибина знань
8.Зв’язок навчання з життям
9.Виховуючий характер навчання
10.Індивідуалізація навчання
11.Диференційований підхід
12.Свідомість і активність
 
 




НОВІТНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІІ
(Інноваційні  технології)
Освітні  технології  -- це  модель  оптимальної  спільної  діяльності  вчителя  та  учня, спрямована  на  реалізацію  навчального  процесу  з  обов’язковою  вимогою:
а) забезпечення  комфортних  умов  викладання  і  навчання;
б) орієнтації  на  особистість  учня.
 
ЗАГАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ:
•Розвиваюче  навчання
•Модульно-рейтингова  система  навчання
•Різнорівневе  навчання
•Вальфдорська  педагогіка (гуманістичні  ідеї)
•Організація  пізнавальної  діяльності
•Особистісно-орієнтовані  педагогічні  ситуації
 
ЛОКАЛЬНІ ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ
•Проблемно-пошукова  діяльність
•Створення  ситуації  успіху
•Технологія  саморозвитку(М.Монтессорі)
•Індивідуалізація  навчання
•Нова  система  оцінювання
 
ЧАСТКОВО-ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ
•Технологія  розвитку  творчості  учня
•Сугестивна  технологія(аутогенне  тренування)
•Навчальне  проектування
•Лекційно-практична  система  навчання
•Лекційно-семінарська  система  навчання
 
ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ
•Навчання  за  допомогою  комп’ютерів  та  комп’ютерних  комунікацій
•Інформатизація  навчання
•Дистанційне  навчання
•Мультимедіа навчання 
•Телекомунікаційні  технології
 
РІВНІ ПІЗНАННЯ
знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінка







ДодатокН
ВИВЧЕННЯ ЗАПИТІВ МОЛОДИХ УЧИТЕЛІВ

АНКЕТА

Проводиться  в кінці навчального року

1.     Які уроки своїх колег Ви відвідали?
2.     Що Вам особливо сподобалося на цих уроках?
3.     Скільки Ваших уроків відвідали наставники?
4.     Яку допомогу Ви отримали від наставників?
5.     Хто крім наставників  допомагав Вам у підготовці до уроків?
6.     Яку методичну літературу Ви використовуєте в підготовці до уроків?
7.     Які труднощі виникають у Вас під час проведення уроків? Яку, на вашу думку, допомогу слід надавати для поліпшення якості роботи?
8.     Яких труднощів Ви зазнаєте під час використання наявної навчально-матеріальної бази? Що, на Ваш погляд, потрібно зробити для її вдосконалення?
9.     Чи задовольняє Вас  розклад уроків і позакласних заходів?
10.             Що слід зробити для поліпшення роботи шкільних методичних обєднань? Чи допомагають вони Вам у роботі?
11.             Які загальношкільні заходи ( педагогічні ради, методичні об’єднання, психолого-педагогічні семінари, ділові, рольові ігри) найбільше Вам запам’яталися? Чому?
12.             Чи задовольняє Вас система самоосвіти, підвищення кваліфікації, яка склалася в школі?
13.             Що нового Ви дізналися за минулий навчальний рік (під час відвідування відкритих уроків і взаємовідвідування уроків, зокрема, свого наставника)?
14.            Які методичні прийоми Ви вдосконалили впродовж року?
15.            Яку методичну допомогу Ви хотіли б отримати від шкільної адміністрації, наставників?
16.            Що, на Вашу думку, потрібно зробити для поліпшення індивідуальної роботи з учнями?
17.            Які загальношкільні заходи (для учнів) Вам сподобались і були, на Вашу думку, найефективнішими?






Додаток О
Тиждень педагогічної майстерності молодих учителів
Мета проведення: розвиток творчої активності молодих учителів, демонстрація їхніх творчих надбань, методичних знахідок, психолого-педагогічної ерудицїі,аналітичної майстерності, педагогічного такту тощо.
План підготовки та програма тижня
1. Створення творчої групи з підготовки тижня педагогічної майстерності.
2. Обладнання стенду методичної літератури з даної проблеми.
3.Підготовка інформаційно-методичного плакату «Тиждень педагогічної майстерності» з рубриками:
— «Чому навчитись у своїх колег»;
— «Увага, цікавий досвід»;
— «У творчому пошуку» тощо.
Заходи, які проводяться під час проведення тижня
1)     Понеділок: презентація методичних знахідок.
2)    Вівторок: «Вчимося майстерності».
Відвідування уроків досвідченихучителів, їх аналіз.
3) Середа: творча лабораторія (виставка творчих доробок учителів, їх учнів, презентація представлених матеріалів).
Проведення відкритих уроків молодими вчителями, самоаналіз уроків.
4) Четвер: захід-панорама (показ нестандартних виховних заходів для поглибленого ознайомлення з досвідом роботи класного керівника).
5) П'ятниця: конкурс «Дерзання, пошук, творчість молодих». Презентація кейса молодого вчителя (група підтримки кожного молодого вчителя —члени відповідного методичного об'єднання).



Немає коментарів:

Дописати коментар