Translate

Портфоліо


Кіор Тетяна Миколаївна – спеціаліст вищої категорії, старший учитель
                                                 вчитель новогрецької мови
                                                 керівник методичної кафедри
                                                 керівник кафедри мовознавства 
                                                 шкільного наукового товариства учнів "Астері"
                                                
Методична тема:«Активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом впровадження новітніх технологій під час вивчення новогрецької  мови»

Педагогічне кредо:   «Немає меж зростанню педагога, якщо він творить з вогником в душі».

Педагогічний стаж: 29 років




          Опис досвіду за період з 2009 – 2014 рр.


     Основною метою навчання іноземній мові є формування в учнів комунікативної компетенції, що означає оволодіння мовою як засобом міжкультурного спілкування, розвиток умінь використовувати іноземну мову у діалозі культур і цивілізацій сучасного світу.
     У кожного вчителя є своя мрія, яку він намагається втілити у життя. У мене такою мрією є навчити своїх учнів спілкуватися новогрецькою мовою, робити так, щоб їм було цікаво на уроках.  Саме тому своєю методичною проблемою я обрала «Формування комунікативної компетенції у діалогічному мовленні учнів під час вивчення новогрецької мови».
     Актуальність моєї методичної проблеми - формування в учнів комунікативної компетентності з урахуванням комунікативних умінь, сформованих на основі знань і навичок при вивченні новогрецької  мови. Застосування комунікативного підходу при навчанні іноземній мові спрямовує роботу вчителя на формування в учнів саме діалогічного мовлення, оскільки діалог – це і є комунікація.                                          
    Мета моєї роботи - пошук і відбір найефективніших форм і прийомів роботи, визначення шляхів для організації результативного процесу формування комунікативної компетенції на уроках новогрецької мови.
    Працюючи над проблемою, я керувалася такими ідеями: учні мають стати всебічно розвиненими, ефективними користувачами мови (як під час спілкування в реальних життєвих ситуаціях, так і для набуття знань, щоб вони були здатні орієнтуватися в соціокультурних аспектах країни, мову якої вивчають); види діяльності мають ґрунтуватись на аналізі та відповідальності, робити урок творчим, динамічним, насиченим, який надихав би учнів піднятися вище досягнутого; вчитель має бути керівником, порадником, творцем, спів діячем у процесі діяльності.
     Діалогічне мовлення характеризується певними комунікативними психологічними й лінгвістичними особливостями. Діалогічне мовлення – це процес взаємодії двох або більше учасників спілкування. Тому в межах мовленнєвого акту кожен з учасників по черзі виступає як слухач та як мовець.
                Діалогічне мовлення виконує такі комунікативні функції:
1. Запит інформації – повідомлення інформації.
2. Пропозиція (у формі прохання, наказу, поради) – прийняття/неприйняття запропонованого.
3. Обмін судженнями/думками/враженнями.
4. Взаємопереконання/обґрунтування  власної точки зору.
  Кожна з цих функцій має свої специфічні мовні засоби та є домінантною у відповідному типі діалогу.
  Основними якісними показниками сформованості загального вміння вести діалог іноземною мовою є такі спеціальні вміння:
1) уміння починати діалог, вживаючи відповідну ініціативну репліку
(повідомлення, спонукання, запитання);
2) уміння швидко реагувати на репліку співрозмовника, використовуючи
репліки, що мають різні комунікативні функції;
3) уміння підтримувати розмову, додаючи до репліки-реакції свою
ініціативну репліку;
4) уміння стимулювати співрозмовника до висловлювання, виражаючи
свою зацікавленість за допомогою реплік оцінювального характеру;
5) уміння продукувати діалогічні єдності різних видів.
     Реалізації основних принципів сприяє атмосфера колективного спілкування в комунікативних ситуаціях. Ситуації стимулюють учнів до комунікативно-вмотивованого спілкування, а спілкування дає змогу учням свідомо засвоїти іншомовний матеріал . Подібне спілкування  - емоційно забарвлене, пронизане індивідуальними переживаннями, воно приносить радість, зацікавленість у суспільній діяльності, створює важливі передумови успіху як у навчанні, так і в позакласній виховній роботі.
     На своєму особистому досвіді я переконалась, що розвиток комунікативних здібностей можливий тільки через вирішення реальних завдань на уроці, що викличе в учнів задоволення та впевненість у собі, бажання говорити новогрецькою мовою. Кожна дитина – індивідуальність, не схожа ні на кого іншого. Педагогічна майстерність полягає в тому, щоб налаштуватися на внутрішній світ учня, зрозуміти його унікальність, допомогти йому розвиватися.
                      
                           Володіння говорінням забезпечує вміння:

    
- встановлювати та підтримувати контакти під час розмови;
-         спонукати партнера до мовлення;

-         висловити свою думку;

-         обґрунтувати свою точку зору.

Для розвитку діалогічного мовлення пропоную дітям такі види діалогу:

1. Діалог етикетного характеру.

2. Діалог – розпитування.

3. Діалог – домовленість.

4. Діалог – обмін думками, повідомлення.

     У вправах комунікативного типу головне те, що діти переборюють комплекси, переступають бар’єр страху перед говорінням іноземною мовою. Нехай з  помилками, проте учні намагаються говорити, а майстерність прийде з часом, в процесі постійних вправлянь.

Очікувані результати:

Учні:

  • висловлюються відповідно до певної ситуації;
  • описують події, види діяльності людей;
  • висловлюють власну думку;
  • спілкуються, дотримуючись основних норм, прийнятих у країні, мова якої вивчається;
  • дають поради, висловлюють жаль, прохання, вимоги;
  • збагачують лексичний запас, збільшують обсяг мовленнєвих засобів;
  • висловлюють своє ставлення до прочитаного, побаченого чи почутого;
  • підтримують бесіду чи дискусію, представляючи або захищаючи свої погляди;
  • адекватно поводяться у комунікативних ситуаціях, демонструючи мовленнєву поведінку, характерну для носіїв мови.
     Успіх у вивченні іноземних мов багато в чому залежить від першого уроку іноземної мови в житті дитини і початкового етапу навчання взагалі. В нашій школі діти починають вчити новогрецьку мову вже в першому класі, тому моя головна задача – зацікавити учнів, викликати в них позитивне ставлення до предмета, вмотивувати необхідність і значущість володіння іноземною мовою. Саме тому, ідучи на кожний урок, приділяю велику увагу підготовці до спілкування зі своїми дітьми, емоційному настрою, підбору різноманітних форм та прийомів роботи з урахуванням вікових особливостей молодших школярів.
     Перевагу на своїх уроках віддаю інтерактивним технологіям: груповій формі навчальної діяльності, проблемним завданням, мовним іграм, рольовим іграм, мозковим штурмам, ток-шоу, урокам-змаганням, урокам-екскурсіям, дискусіям. Упроваджуючи у практику інтерактивне навчання, я формую в учнів мовленнєві та мовні навички і уміння, підбираю завдання, які б змушували діяти у певних ситуаціях, розвивали б розумово-мовленнєву діяльність, вчили б використовувати мовні кліше, схеми, виховували б культуру спілкування. Готуючись до уроку, продумую кожен його етап та шляхи переходу від одного етапу до іншого. Особливу увагу приділяю початку уроку, бо вважаю, що від цього залежить успіх комунікативної діяльності учнів на уроці. Намагаюсь зробити його цікавим, нестандартним, яскравим, використовуючи різні вислови, прислів’я, а на уроках в початкових класах використовую «Магічну скриньку», «Квітку бажань», казкові сюжети. Саме така діяльність допомагає мені стимулювати пізнання учнів та мотивувати в них необхідність спілкуватись. Одним із шляхів створення комунікативної ситуації є рольові ігри, які сприяють реалізації міжособистісного спілкування учнів на уроці. Спостерігаючи за учнями, дійшла  висновку, що під час гри учні долають психологічний та мовленнєвий бар`єри, почуваються розкуто. Гра допомагає зробити процес навчання цікавим, захоплюючим. Під час рольової гри діти виступають суб'єктами ігрового процесу, його активними творцями. У грі навіть інтелектуально-пасивна дитина спроможна виконати таке завдання, яке їй важко дається у звичайному житті, тому що тут існує певна умовність і немає такої жорстокої смуги оцінювання , яку відчуває на собі школяр з перших же днів навчання , адже це гра.
     Ефективною формою колективного навчання є «Мозковий штурм». Використовуючи цю форму, я прийшла до висновку, що учні вчаться креативно мислити, шукати творчі шляхи розв’язання проблеми, використовуючи активну лексику та мовні структури, а головне – взаємодіють, спілкуються новогрецькою.
     На особистому досвіді я переконалась, що підтримувати інтерес учнів до навчання, розвивати їх творчий потенціал, здібності до комунікативних дій, уміння експериментально-дослідницької діяльності та формувати інформаційну культуру допомагає використання інформаційно - комп`ютерних технологій. Дуже подобаються моїм дітям уроки з використанням мультимедійної дошки. Завдання та вправи для таких уроків створюю самостійно або разом зі своїми учнями. В нашій школі ведеться активна робота з розвитку міжнародних відносин. У наших учнів є можливість спілкуватись по скайпу з однолітками інших країн ( Греція, Німеччина) на новогрецькій мові, листуватись у мережі Інтернет. Я, як тьютор - медіа, вирішую організаційні питання та проводжу такі он-лайн  зустрічі. Спілкування з носіями мови, яку вивчають діти, відіграє велику роль у формуванні комунікативної компетенції , особливо в діалогічному мовленні.
     Результатом моєї роботи над проблемою «Формування комунікативної компетенції у діалогічному мовленні учнів під час вивчення новогрецької мови» є методична розробка циклу уроків по темі «Робота і професії» для учнів дев`ятих класів. В цьому циклі вісім уроків. Даний цикл спрямований на реалізацію чотирьох змістових ліній: практичну, освітню,  розвиваючу та виховну; в циклі охоплено всі аспекти навчально-виховного процесу засвоєння знань, формування умінь, навичок, творче застосування їх на практиці, розвиток здібностей учнів, узагальнення, систематизація та форми контролю. В уроках циклу використані інтерактивні технології («Джигсоу-1», система позначок «Допомога», метод «Сюрприз», «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Асоціативний кущ»), які забезпечують умови всебічного розвитку учнів, виховують особистість, спроможну критично мислити, творчо вирішувати проблеми, оцінювати власні знання та знання інших.
     Для розвитку творчих та інтелектуальних здібностей учнів використовую  дискусії, рольові ігри, інтерв’ю, роботу в групах, завдання творчого та евристичного характеру. Цикл уроків завершує презентація творчих робіт по темі «Професія моєї мрії».  
     Даний цикл уроків може бути використаний учителями іноземної мови у процесі підготовки до уроків та у позакласній роботі з профорієнтації.
     Зацікавити учнів, прищепити любов до предмета, сприяти розширенню соціолінгвістичної компетенції, навчити спілкуватися, залучити до діяльності усіх учнів та підвищити ефективність навчання допомагають нестандартні уроки, інтегровані та бінарні уроки, уроки-подорожі, предметні тижні та позакласні заходи.
     Моніторинг якості навчальних досягнень моїх учнів свідчить про підвищення результативності у вивченні новогрецької мови за період з 2009 року до 2014 року:
-          виросла якість знань учнів старших класів;
-          зменшилася кількість учнів 2-6 класів із середнім рівнем знань.
Участь у науково-методичній роботі в межатестаційний період:
-         розроблено навчальні програми з новогрецької мови для 1-4, 5-9 класів загально - освітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл;
-         розроблено навчально-методичний посібник для учнів культурно-освітніх центрів (другий та третій роки навчання);
-         розроблено та підготовлено до друку цикл уроків по темі «Робота і професії»;
-         участь у семінарі керівників шкіл м. Маріуполя: відкритий урок у 7 класі «В світі тварин»,
-         виступ на засіданні методичної студії «Використання інтерактивних форм навчання на уроках новогрецької мови»; доповідь на Всеукраїнському семінарі вчителів новогрецької мови із досліджуваної проблеми.
-         творчий звіт із проблеми перед членами шкільного методичного об`єднання;
-         підготовлено призерів до участі у Всеукраїнській олімпіаді з новогрецької мови, історії та культури Греції та греків Приазов`я;
У перспективі слід звернути увагу на:
-         індивідуальну роботу з обдарованими дітьми;
-         додаткові заняття з учнями для усунення прогалин у знаннях програмного матеріалу;
-         самоосвітню діяльність школярів;
-         відвідування уроків вчителів міста з метою вивчення передового педагогічного досвіду.
Будь-яка людина не повинна зупинятися на досягнутому. Як сказав В.Г.Белинський :«Без мети немає діяльності, без інтересу - мети, а без діяльності - життя».


Професійна імідж-карта
Кіор Тетяни Миколаївни,
вчителя новогрецької мови спеціалізованої школи №46


І. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ВЧИТЕЛЯ:

Повні дані про освіту Бердянський державний педагогічний університет, 2008 рік
спеціальність за дипломом:  вчитель початкових класів
Педагогічний стаж 28  Стаж роботи  в даному НЗ 28
Навантаження :30 годин викладання новогрецької мови;
 «Робота з обдарованими дітьми»
Результати попередньої атестації : 2014 рік, вища кваліфікаційна категорія, старший учитель.



                                                           Нагороди, відзнаки:


Дата нагородження
Форма (подяка, диплом,грамота, сертифікат, тощо), зміст (за що)
Рівень (міський, обласний, всеукраїнський)

Жовтень, 2017р



















Почесна грамота за сумлінну працю, високий професіоналізм, зразкове виконання службових обов’язків, впровадження новітніх технологій навчання і виховання, вагомий особистий внесок у розвиток освіти м. Маріуполя.

Міський

Адреса особистого сайту, блогу ellada46.blogspot.com







ІІ. РЕЗУЛЬТАТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 2017 – 2018н.р.


Види діяльності
Міський 
Обласний (регіональний)
Всеукраїнський
Міжнародний
Конкурси






Конкурс підручників для 1 класу з новогрецької мови

Проектна діяльність







Конференції









Вебінари





«eTwinning – засіб міжнародної співпраці, шлях до європейської комунікації»


Семінари








Тренінги / майстер-класи






Тренінг з питань створення недискримінаційного
освітнього контенту
(Сертифікат)

Методичні розробки





Оновлення навчальних програм з новогрецької мови для 1-2, 3-4, 5-9, 10-11 класів.
Підручник для 1 класу з новогрецької мови
Робочий зошит до підручника з новогрецької мови для 1 класу

Друковані роботи 



Інформаційно-навчальне видання Бібліотека «Шкільного світу», Навчальна програма з новогрецької мови «Αναγέννηση. відродження», 5-7 класи.
Розробка заняття в літньому мовному таборі з грецької мови

    Інші
(участь у якості експертів, журі)


Член журі ІV етапу олімпіади з новогрецької мови у м. Києві
Рецензія на Робочий зошит до підручників з новогрецької мови для 8 та 10 класів




Робота з обдарованими учнями


Заходи
Міський
Обласний (регіональний)
Всеукраїнський
Міжнародний
Предметні олімпіади






Олімпіада з новогрецької мови (Ковальов О., Дьяченко В.
9-А клас, участь)

Номінація «Новогрецька мова»: Рогозна А. 6-А, переможець
Номінація «Читці на новогрецькій мові»: Білоусова М. 6-А, призер
Номінація «Читці на урумському діалекті»: Камаралі О.3-А, призер, Сущенко Є.10-А, призер
Номінація «Поети»:Бельбєклі К. 10-А, призер

МАН











Предметні турніри










Конференції











Конкурси








Конкурс відеофільмів


Конкурс на кращий твір – роздум по темі «Жертви політичних репресій в моїй родині» (Гутовська А. 8-А клас,
ІІІ місце)
Конкурс на кращий твір – роздум по темі «Чому та для чого я вивчаю новогрецьку мову», (Гутовська А., Сидоренко І.,
8-А клас)
Конкурс на кращий документальний фільм по темі «Дух Греції у нашій школі», ІІ місце


Конкурс, присвячений Всесвітньому дню грецької мови, на кращу історію – казку на тему «Новогрецька мова – душа, душа культури» (Рогозна А.6-А,  Василенко Л. 6-А., Сидоренко І.
8-А )
Інші



















Немає коментарів:

Дописати коментар